Honda Accord stereo sistema. Klientas - jaunas žmogus, praleidžiantis daug laiko automobilyje ir klausantis įvairių stilių muzikos.Tai yra didžiausi reikalvimai audio sistemai. Bandydami išsiaiškinti Kliento poreikius, klausėmės ir lyginome keleto anksčiau mūsų darytų automobilių audio sistemų. Pasitarę nusprendėme daryti sistemą, vadinamą priekis plius žemadažnis. Į priekį nusprendėme montuoti dviejų juostų komponentinius grasiakalbius, naudojant dvidešimties centimetrų diametro priešbosį. Žinoma, iš karto susidūrėme su problema,- kokio gamintojo akustiką galėtume panaudoti. Automobilių akustinių sistemų gamintojai, kalbant apie tokio diametro garsiakalbius, negali pasigirti didele pasiūla. Kadangi iš pačių pradžių sistemos idėja buvo nestandartinė tai ir sprendimas priimtas nestandartinis. Dvidešimties centimetrų priešbosis buvo išrinktas Telefunken. Tai senovinis didelio jautrumo popierinis garsiakalbis.Aukštų dažnių grojimui tiko Pioneer TS-T3PRS kupolinis aukštadažnis. Tai Pioneer viršutinės serijos gaminys.
Labai norėjome sistemą sukomplektuoti su plėveliniu arba juosteliniu aukštadažniu, tačiau taip ir nepavyko jų pritaikyti todėl, kad visų buvo dideli gabaritai.Viską išsimatavus ir labai rizikuojant sugadinti dureles, kibom į darbus. Tokio dyžio garsiakalbių vietų perdarymas tikrai nelengva užduotis. Pirmiausiai ruošėme dureles.: paklijvome garsą izoliuojančiomis medžiagomis, paruošėme vietą didelio garsiakalbio podiumo pastatymui. Įmontavome statramsčius. Visos mūsų padarytos detalės buvo aptrauktos oda. Garsiakalbių sujungimui buvo naudojami pačių pasidaryti 12db kritimo per oktavą staigumo filtrai. Panaudotos orinės ritės, kokybiški kondensatoriai ir varžos. Kadangi važiuojant automobiliu labai aukštas triukšmo lygis ir ypatingai tai pasireiškia žemame dažnyje, teko pagalvoti apie žemadažnės kolonėlės projektavimą ir montavimą. Šiai grandžiai buvo pasirinkti Alpine SWE 843E žemo dažnio garsiakalbiai Band Pass tipo akustiniame apiforminime. Tai tokia dėžė kurioje randasi vienas ar keli garsiakalbiai viduje ir jie groja į sekančią dėžės kamerą, kurioje sumontuotas fazės apgrežėjas. Tokiu būdu oras, esantis fazės apgrežiklyje ir sudaro žemo dažnio bangas. Tai didžiausiu jautrumu pasižymintis akustinis apiforminimas. Fazės apgręžėjas buvo išvestas galinėje palangėje per buvusio gamyklinio žemadažnio groteles.
Toliau sekė stiprintuvo ir grotuvo montavimas. Stiprintuvas, kaip ir dera tokiai sistemai, buvo patobulintas, t.y. pervestas į taip vadinamą A-B režimą. Jis tapo šylantis. Grojimas ženkliai pagerėjo, nes buvo sutrumpintas signalo kelias ir pakeistos kokybiškesnės detalės. Stiprintuvas apsigyveno po keleivio sėdyne.
Montuojant sistemos elementus, trumpėjo jungiamiejų laidų ilgiai. Pvz. tarpblokinių kabelių ilgis konkrečiai įtakoja dinamines audiosistemos charakteristikas. Taigi, laidų nuo grotuvo iki stiprintuvo ilgis gavosi apie 1m. , automobilyje toks laidų ilgis - tai didelis pasiekimas. Grotuvas - legendinis Denon Z1, kurių buvo pagaminta tik tūkstantis vienetų ir jie buvo skirti tik Japonijos rinkai. Pats viršutinis Denon serijinis grotuvas yra Denon A1. Z1 tai praktiškai tas pats aparatas tik pagamintas iš spečialiai atrinktų labai geros kokybės radio detalių ir, žinoma, dėl to, brangesnis. Šiek tiek skiriasi Jaonijos ir Europos radio bangų diapozonas, tačiau įdėjus papildomą prietaisėlį ši problema buvo išspręsta.Taigi dabar per Denon Z1 girdėjosi ir Lietuvos radijo stočių diktorių balsaio įdėjus CD, girdėjosi muzika.
Sistema užgrojo aiškiai, lengvai ir muzikaliai. Klausant balsus ir akustinius instrumentus viskas skambėjo natūraliai atvirai ir tikroviškai. Labai gerai pavyko suvesti žemo dažnio kolonėlės grojimą. Nors ji randasi automobilio gale, tačiau klausant atrodo, kad viskas skamba priekyje - tiesiog ant automobilio kapoto. Gavosi labai plačius ir pakankamai gilius gabaritus turinti garso panorama.
|